Terapia w Pedagogice Montessori

Podkreślamy często, że atutem pedagogiki Montessori

jest jej aspekt integracyjny.

Jak dostosowywać materiały, pomoce i pokazy do potrzeb dzieci z problemami rozwojowymi, dysleksją,
autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy, z różnymi orzeczeniami i wskazaniami do terapii?

 

W jaki sposób terapia Montessori łączy w sobie integrację sensoryczną i terapię ręki?

 

Dlaczego na zajęciach Montessori dziecko z problemem rozwojowym może być nauczycielem uzdolnionego poznawczo kolegi?

 

Po odpowiedzi na te i mnóstwo innych pytań zapraszam na warsztaty.

 

Nie czekaj – zapisz się już teraz! 

 

 

Podczas spotkania opowiem o podstawowych objawach i konsekwencjach zaburzeń rozwoju dziecka związanych z:

  • opóźnieniem i nieprawidłowościami w rozwoju mowy
  • ryzykiem dysleksji
  • zaburzeniami z zakresu Integracji Sensorycznej

 

W trakcie warsztatów:

  • dostaniesz wskazówki do adaptacji materiałów i pokazów pracy  z materiałami Montessori
  • dowiesz się, jak indywidualizować pokaz pracy zgodnie z potrzebami dziecka
  • usłyszysz, jak radzić sobie w sytuacji, gdy w grupie lub w domu mamy dziecko
    z problemami sensorycznymi lub z obszaru zaburzeń rozwoju mowy
  • będziemy tworzyć przykładowe materiały rozwojowe

 

Spotkamy się po to, żeby nam i dzieciom było po prostu łatwiej  w pracy i w domu 😊

 

Według definicji terapia to szereg czynności zmierzających do poprawy jakości życia.

 

Filozofia Montessori zakłada podążanie „za dzieckiem” z uwzględnianiem Jego aktualnych możliwości i potrzeb rozwojowych. Skoro więc ważne jest przede wszystkim dziecko i Jego potencjał, to już w podstawowym założeniu tej metody zawiera się pojęcie terapii. Bo przecież organizujemy otoczenie dziecka tak, by wspomóc Jego rozwój. Nasze działania zmierzają do poprawy jakości Jego życia i funkcjonowania.

 

W takim kontekście terapia staje się częścią codziennej montessoriańskiej pracy z dzieckiem. Na plan pierwszy wysuwają się teraźniejsze możliwości dziecka, a nie stan, który „powinno” osiągnąć zgodnie ze statystyką.

 

Podoba Ci się taki podejście do pracy z dzieckiem? Zapisz się tutaj!

 

W sali Montessori dziecko ma do dyspozycji materiały z różnych obszarów i dziedzin. Możemy więc oddziaływać na Jego zmysły; pomagać Mu doskonalić umiejętności samoobsługowe i manualne. Najważniejsze zaś jest to, że poprzez „zmaterializowaną abstrakcję”, jaką jest materiał rozwojowy, mamy możliwość pokazania dziecku świata, rzeczy i zjawisk, w sposób praktyczny,  trójwymiarowy.

 

Dodatkowo integracja wiekowa w grupie, daje nam wyjątkową okazję do poznawania tego świata także w relacji z dziećmi. Niektóre z Nich będą obserwatorami a inne nauczycielami. Pewnego dnia obserwator – także ten, który potrzebuje na co dzień terapii –  stanie się nauczycielem dla nowego dziecka i to jest największa magia pedagogiki Montessori.

Zapraszam do tego CUDownego świata 😊

 

Warsztaty poprowadzi Ewa Nikołajew – Wieczorowska:

  • nauczyciel Montessori z dyplomem AMI,
  • pedagog z 28-letnim doświadczeniem w montessoriańskiej pracy terapeutycznej;
  • szkoleniowiec – prowadzi studia podyplomowe i kursy Montessori;
  • pasjonatka tej pedagogiki – nadal się nią po prostu zachwyca 😊

 

„Przekazuję w trakcie szkolenia cała swoją wiedzę, doświadczenie i robię to z ogromną pasją” 🧡

Ewa Nikołajew – Wieczorowska

CV

Zapisy: FORMULARZ ZAPISOWY | kliknij |
Termin: Szczegóły wkrótce!
  Osoby, które wpiszą się do powyższego Formularza zapisowego, jako pierwsze otrzymają informację mailową o nowym terminie.
Miejsce: platforma Zoom (nagranie ze szkolenia będzie dostępne przez 48 godzin)

Kontakt