Podkreślamy często, że atutem pedagogiki Montessori
jest jej aspekt integracyjny.
Podkreślamy często, że atutem pedagogiki Montessori
jest jej aspekt integracyjny.
Jak dostosowywać materiały, pomoce i pokazy do potrzeb dzieci z problemami rozwojowymi, dysleksją,
autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy, z różnymi orzeczeniami i wskazaniami do terapii?
W jaki sposób terapia Montessori łączy w sobie integrację sensoryczną i terapię ręki?
Dlaczego na zajęciach Montessori dziecko z problemem rozwojowym może być nauczycielem uzdolnionego poznawczo kolegi?
Po odpowiedzi na te i mnóstwo innych pytań zapraszam na warsztaty.
Nie czekaj – zapisz się już teraz!
Podczas spotkania opowiem o podstawowych objawach i konsekwencjach zaburzeń rozwoju dziecka związanych z:
W trakcie warsztatów:
Spotkamy się po to, żeby nam i dzieciom było po prostu łatwiej w pracy i w domu 😊
Według definicji terapia to szereg czynności zmierzających do poprawy jakości życia.
Filozofia Montessori zakłada podążanie „za dzieckiem” z uwzględnianiem Jego aktualnych możliwości i potrzeb rozwojowych. Skoro więc ważne jest przede wszystkim dziecko i Jego potencjał, to już w podstawowym założeniu tej metody zawiera się pojęcie terapii. Bo przecież organizujemy otoczenie dziecka tak, by wspomóc Jego rozwój. Nasze działania zmierzają do poprawy jakości Jego życia i funkcjonowania.
W takim kontekście terapia staje się częścią codziennej montessoriańskiej pracy z dzieckiem. Na plan pierwszy wysuwają się teraźniejsze możliwości dziecka, a nie stan, który „powinno” osiągnąć zgodnie ze statystyką.
Podoba Ci się taki podejście do pracy z dzieckiem? Zapisz się tutaj!
W sali Montessori dziecko ma do dyspozycji materiały z różnych obszarów i dziedzin. Możemy więc oddziaływać na Jego zmysły; pomagać Mu doskonalić umiejętności samoobsługowe i manualne. Najważniejsze zaś jest to, że poprzez „zmaterializowaną abstrakcję”, jaką jest materiał rozwojowy, mamy możliwość pokazania dziecku świata, rzeczy i zjawisk, w sposób praktyczny, trójwymiarowy.
Dodatkowo integracja wiekowa w grupie, daje nam wyjątkową okazję do poznawania tego świata także w relacji z dziećmi. Niektóre z Nich będą obserwatorami a inne nauczycielami. Pewnego dnia obserwator – także ten, który potrzebuje na co dzień terapii – stanie się nauczycielem dla nowego dziecka i to jest największa magia pedagogiki Montessori.
Zapraszam do tego CUDownego świata 😊
Warsztaty poprowadzi Ewa Nikołajew – Wieczorowska:
„Przekazuję w trakcie szkolenia cała swoją wiedzę, doświadczenie i robię to z ogromną pasją” 🧡
Ewa Nikołajew – Wieczorowska
Zapisy: | FORMULARZ ZAPISOWY | kliknij | |
Termin: | Szczegóły wkrótce! |
Osoby, które wpiszą się do powyższego Formularza zapisowego, jako pierwsze otrzymają informację mailową o nowym terminie. | |
Miejsce: | platforma Zoom (nagranie ze szkolenia będzie dostępne przez 48 godzin) |
Nr tel. 729 498 270
2021 © Copyright Montessori
Polityka prywatności
Powered by Brandway.pl