TERAPIA MOWY

– LOGOPEDIA – NEUROLOGOPEDIA – KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA – MASAŻE LOGOPEDYCZNE – KARMIENIE – TEST ROZWOJU JĘZYKOWEGO – OCENA ROZWOJU LOGOPEDYCZNEGO DZIECKA

W pedagogice Montessori, którą kierujemy się w naszym Centrum Uśmiechu Dziecka, pracujemy przede wszystkim w oparciu o mocne strony dziecka i Jego zasoby.

Zacznijmy więc od tego, co będzie celem naszej współpracy. Przeczytajcie uważnie obie tabelki 😊

  • Poprawiło koncentrację uwagi
  • Lepiej porozumiewało się z rówieśnikami
  • Mogło powiedzieć co czuje i czego potrzebuje
  • Lepiej radziło sobie z nauką czytania, pisania i liczenia
  • Potrafiło poprawnie budować wypowiedzi
  • Zaczęło się komunikować werbalnie i niewerbalnie
  • Mówiło wyraźniej
  • Rozwijało procesy myślowe takie jak: pamięć, wnioskowanie, analiza
  • Poszerzyło swój zasób słownictwa
  • Nauczyło się czytać
  • Miało lepszą uwagę słuchową oraz umiejętność selekcjonowania dźwięków z tła
  • Lepiej tolerowało pobyt w hałaśliwym miejscu (kino, centrum handlowe, plac zabaw, basen, przedszkole, szkoła)
  • Polepszyło percepcję wzrokową i słuchową
  • Usprawniło swoje umiejętności manualne
  • Lepiej rozumiało polecenia
  • Nauczyło się prawidłowo gryźć i żuć pokarmy
  • Oswoiło się z różnymi konsystencjami
  • Nauczyło się pić z kubeczka i przez słomkę
  • Ma trudności z koncentracją i uwagą
  • Nie lubi chodzić do kina, do centrum handlowego
  • Nie lubi chodzić na duże place zabaw
  • Łatwo i często frustruje się i wpada w złość
  • Skończyło dwa lata i jeszcze nie mówi
  • Mówi niewyraźnie – zniekształca pojedyncze dźwięki, przestawia sylaby, opuszcza niektóre głoski
  • Oddycha przez usta, ma ciągle otwartą buzię
  • Nadmiernie się ślini
  • Ma problem z żuciem i/lub połykaniem
  • Nie toleruje niektórych potraw, ich smaku lub konsystencji
  • Ma problemy z rozróżnianiem podobnych dźwięków
  • Łatwo się rozprasza
  • Sprawia wrażenie, że nie rozumie poleceń
  • Mówi niechętnie, używa pojedynczych słów, odpowiada zdawkowo, nie opisuje przedmiotów, nie nazywa emocji
  • Męczy się podczas rysowania i pisania, nieprawidłowo trzyma kredkę lub ołówek
  • Zbyt lekko lub zbyt mocno trzyma ołówek, kredkę lub długopis
  • Nie lubi czytać
  • Ma problemy z łączeniem głosek i sylab w wyrazy
  • Myli litery podobne, przestawia je w wyrazie, pisze w lustrzanym odbiciu
  • Ma problem z utrzymaniem się w liniaturze
  • Sprawia wrażenie, że nie rozumie co się do Niego mówi, gdy w tle słychać hałas i inne dźwięki
  • Ma problem z zapamiętywaniem
  • Nie nawiązuje kontaktu
  • Jest rozumiane tylko przez Ciebie lub innych członków rodziny
  • Nie gaworzy, a po 1.r.ż. nie wypowiada 5-ciu wyrazów
  • Przy mówieniu wtyka język między usta
  • Często chorowało lub choruje na zapalenie ucha środkowego
  • Nie mówi głosek k, g (po 3.r.ż.)
  • Nie mówi głosek sz, ż, cz, dż, r (po 6.r.ż.)
  • Ma problemy w szkole w zakresie pisania, czytania i liczenia
  • Przy braku mowy werbalnej nie ma wprowadzonego systemu komunikacji wspomagającej i alternatywnej