INTEGRACJA SENSORYCZNA I BILATERALNA

W pedagogice Montessori, którą kierujemy się w naszym Centrum Uśmiechu Dziecka, pracujemy przede wszystkim w oparciu o mocne strony dziecka i Jego zasoby.

Zacznijmy więc od tego, co będzie celem naszej współpracy. Przeczytaj uważnie obie tabelki 😊

 

  • Poprawiło koncentrację uwagi
  • Lepiej porozumiewało się z rówieśnikami
  • Lepiej panowało nad swoim ciałem
  • Utrzymywało prawidłową postawę
  • Swobodnie przyswajało nowe umiejętności ruchowe
  • Usprawniło koordynację i równowagę ciała
  • Precyzyjnie i dokładnie wykonywało czynności manualne
  • Stało się bardziej pewne siebie (jeżeli jest nieśmiałe)
  • Zaczęło czerpać przyjemność ze wspólnych wypraw do kina, na plac zabaw, na basen, na stadion, itp.
  • Czuło, rozumiało i nazywało swoje stany, uczucia, emocje
  • Było bardziej samodzielne
  • Mówiło wyraźnie i zrozumiale
  • Lepiej spało
  • Sprawniej pisało i czytało, jeżeli ma w tym zakresie trudności
  • Chodzi na palcach
  • Garbi się
  • Szybko traci równowagę
  • Potyka się często, upuszcza niesione przedmioty, wpada na meble, na inne osoby w najbliższym otoczeniu
  • Często krzyczy
  • Nie potrafi jeździć na rowerze pomimo długiego czasu nauki
  • Myli strony ciała (lewą i prawą), ma problem z określaniem stosunków przestrzennych (np. nad, pod, obok, pomiędzy, za)
  • Nie lubi się ruszać, nie lubi zabaw i gier sportowych
  • Szybko się męczy
  • Nie potrafi skakać na jednej nodze
  • Nie potrafi wejść samodzielnie po schodach
  • Ma chorobę lokomocyjną
  • Boi się jeździć windą
  • Przeszkadza Mu hałas
  • Nie potrafi skoncentrować się na zadaniu
  • Ma problemy z koordynacją ruchów prawej i lewej strony ciała
  • Jest pobudzone w jasnych i mocno oświetlonych i/lub hałaśliwych miejscach
  • Jest lękliwe, płaczliwe
  • Ma problemy z rozstaniem z rodzicami
  • Ma problemy z wyrażaniem emocji
  • Często jest agresywne, wybuchowe
  • Unika zabaw na huśtawkach, zjeżdżalniach, drabinkach – lub przeciwnie robi to „nałogowo”
  • Ma opóźniony rozwój mowy
  • Ma problem z pisaniem, czytaniem i liczeniem
  • Używa zbyt dużej siły podczas zabawy zabawkami lub w kontakcie z innymi dziećmi a także zwierzętami domowymi
  • Jest nadpobudliwe ruchowo
  • Negatywnie reaguje na bodźce dotykowe – nie lubi mycia włosów, czesania, chodzenia boso, noszenia niektórych ubrań, przeszkadzają Mu metki
  • Ma odruch wymiotny podczas mycia zębów i często podczas jedzenia
  • Jest wycofane w kontaktach społecznych