Cud Montessori

WARSZTATY I SZKOLENIA

TERAPIA W PEDAGOGICE MONTESSORI

1.STOPIEŃ

PIGUŁKA WIEDZY

Jesteś nauczycielem lub terapeutą? Spotykasz w swojej pracy dzieci z:

  • opóźnieniem i nieprawidłowościami w rozwoju mowy
  • zaburzeniami Integracji Sensorycznej
  • ryzykiem dysleksji
  • spektrum autyzmu
  • diagnozą dotyczącą różnego rodzaju niepełnosprawności?

A może jesteś rodzicem dziecka, które ma takie problemy rozwojowe?

Jeżeli tak, to zapraszam Cię do poznania terapeutycznego aspektu pedagogiki Marii Montessori.  

Terapia w pedagogice Montessori: Indywidualne wsparcie rozwoju

Pedagogika Montessori, stworzona przez Marię Montessori, to innowacyjny system edukacji, który opiera się na szacunku do indywidualnych potrzeb i potencjału każdego dziecka. W ramach tej metodyki, terapia odgrywa istotną rolę w zapewnieniu wsparcia dzieciom w ich rozwoju i osiąganiu pełnego potencjału.

W pedagogice Montessori, terapia jest integralną częścią programu nauczania. Dzieci otrzymują indywidualne wsparcie, dostosowane do ich specyficznych potrzeb i umiejętności. Terapeuci w Montessori współpracują z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami, aby stworzyć holistyczne podejście do rozwoju dziecka.

Podstawową zasadą terapii w Montessori jest wykorzystanie odpowiednich materiałów i narzędzi, które pobudzają zainteresowanie dziecka oraz wspierają jego rozwój. Materiały Montessori są starannie opracowane, aby rozwijać umiejętności poznawcze, motoryczne, społeczne i emocjonalne dzieci. Terapeuci pomagają dzieciom w wyborze odpowiednich materiałów, które będą wspierać ich indywidualne cele rozwojowe.

Terapia w Montessori jest ukierunkowana na rozwijanie umiejętności samoobsługi, takich jak ubieranie się, jedzenie czy utrzymanie czystości. Dzieci uczą się tych umiejętności poprzez praktyczne ćwiczenia, które wzmacniają ich niezależność i samodzielność. Terapeuci pomagają dzieciom w opanowaniu tych umiejętności, dostosowując zadania do ich możliwości i zapewniając cierpliwe wsparcie.

Terapia w pedagogice Montessori obejmuje również obszary rozwoju sensorycznego i percepcyjnego. Dzieci mają możliwość eksplorowania różnych materiałów sensorycznych, które rozwijają ich zdolności poznawcze, koordynację ruchową i zmysły. Terapeuci w Montessori wspierają dzieci w wykorzystywaniu tych materiałów w celu rozwijania umiejętności obserwacji, koncentracji i analizy.

Kolejnym ważnym aspektem terapii w Montessori jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych. Dzieci uczą się współpracy, komunikacji i empatii poprzez interakcje z innymi dziećmi oraz poprzez różnorodne zadania i gry grupowe. Terapeuci w Montessori zachęcają dzieci do budowania zdrowych relacji, rozwiązywania konfliktów i rozwijania umiejętności samoświadomości emocjonalnej.

W pedagogice Montessori, terapia odgrywa istotną rolę w tworzeniu spójnego i kompleksowego środowiska rozwojowego dla dzieci. Dzięki indywidualnemu wsparciu, dostosowanym materiałom i holistycznemu podejściu, terapia w Montessori pomaga dzieciom w osiąganiu pełnego potencjału, rozwijaniu niezależności i budowaniu solidnych fundamentów dla dalszego rozwoju.

Według definicji, terapia to szereg czynności zmierzających do poprawy jakości życia.

Filozofia Montessori zakłada podążanie „za dzieckiem” z uwzględnianiem Jego aktualnych możliwości i potrzeb rozwojowych. Skoro więc ważne jest przede wszystkim dziecko i Jego potencjał, to już w podstawowym założeniu tej metody zawiera się pojęcie terapii. Bo przecież organizujemy otoczenie dziecka tak, by wspomóc Jego rozwój. Nasze działania zmierzają do poprawy jakości Jego życia i funkcjonowania.

W takim kontekście terapia staje się częścią codziennej montessoriańskiej pracy z dzieckiem. Na plan pierwszy wysuwają się teraźniejsze możliwości dziecka, a nie stan, który „powinno” osiągnąć zgodnie ze statystyką.

Podoba Ci się taki podejście do pracy z dzieckiem?

W sali Montessori dziecko ma do dyspozycji materiały z różnych obszarów i dziedzin. Możemy więc oddziaływać na Jego zmysły; pomagać Mu doskonalić umiejętności samoobsługowe i manualne. Najważniejsze zaś jest to, że poprzez „zmaterializowaną abstrakcję”, jaką jest materiał rozwojowy, mamy możliwość pokazania dziecku świata, rzeczy i zjawisk, w sposób praktyczny, trójwymiarowy.

Dodatkowo integracja wiekowa w grupie, daje nam wyjątkową okazję do poznawania tego świata także w relacji z dziećmi. Niektóre z Nich będą obserwatorami a inne nauczycielami. Pewnego dnia obserwator – także ten, który potrzebuje na co dzień terapii – stanie się nauczycielem dla nowego dziecka i to jest największa magia pedagogiki Montessori.

W każdej placówce spotykamy teraz dzieci z problemami rozwojowymi, dlatego mam specjalną ofertę cenową dla zespołów (żłobkowych, przedszkolnych, wczesnoszkolnych), które zdecydują się wziąć udział w tym szkoleniu. Jeśli chcecie wspólnie przejść tę drogę i poznać sposoby działania w trudnych dla Was sytuacjach, napiszcie mail – prześlę Wam specjalną ofertę, dzięki której każdy z Was nauczy się nowych rzeczy działając w swoim zespole i otrzyma dyplom.

Co zyskasz po ukończeniu szkolenia?

  • poznasz (lub przypomnisz sobie i utrwalisz), podstawowe założenia pedagogiki Marii Montessori
  • zrozumiesz integracyjny i terapeutyczny aspekt tej metody
  • poznasz podstawowe założenia terapii pedagogicznej w oparciu o zasady Montessori
  • dowiesz się w jaki sposób możesz je zastosować w swojej pracy pedagogicznej i terapeutycznej
  • otrzymasz praktyczne wskazówki do pracy, będziesz ćwiczyć i doświadczać (pomimo spotkania online)
ikona8b

Jeżeli jesteś nauczycielem Montessori:

  • inaczej spojrzysz na dzieci, które do tej pory tak łatwo otrzymywały etykietkę „niegrzeczne”, „trudne”
  • będziesz wiedzieć, co powinno Cię zaniepokoić podczas obserwacji dziecka
  • wskażesz dzięki temu rodzicom możliwość wsparcia dziecka w formie diagnozy i terapii
ikona10b

Jeżeli jesteś terapeutą:

  • poznasz możliwości dostosowanie swojej dotychczasowej pracy do zasad pedagogiki Montessori (jeśli pracujesz w placówce Montessori)
  • dostaniesz wskazówki dotyczące wykorzystania metody Montessori w codziennej pracy z każdym dzieckiem
ikona9b

Jeżeli jesteś rodzicem dziecka z problemami rozwojowymi:

  • poznasz metodę, w której najważniejsze są zasoby Twojego dziecka
  • dowiesz się, jak działać, żeby wykorzystać optymalnie Jego potencjał rozwojowy

Materiały dla uczestników:
Każdy uczestnik otrzyma materiały do użytku własnego – zbiór zasad i wskazówek do prowadzenia zajęć z uwzględnieniem terapii w pedagogice Montessori.

W trakcie szkolenia możesz dołączyć do naszej zamkniętej grupy na Facebook’u, w której dzielimy się materiałami i organizujemy spotkania online tylko dla jej uczestników.

PROGRAM

Podczas szkolenia opowiem o podstawowych objawach i konsekwencjach zaburzeń rozwoju dziecka związanych z:

  • opóźnieniem i nieprawidłowościami w rozwoju mowy
  • ryzykiem dysleksji
  • zaburzeniami z zakresu Integracji Sensorycznej
  • spektrum autyzmu
  • diagnozą dotyczącą różnego rodzaju niepełnosprawności

W trakcie warsztatów:

  • dostaniesz wskazówki do adaptacji materiałów i pokazów pracy z materiałami Montessori
  • dowiesz się, jak indywidualizować pokaz pracy zgodnie z potrzebami dziecka
  • usłyszysz, jak radzić sobie w sytuacji, gdy w grupie lub w domu mamy dziecko z problemami sensorycznymi lub z obszaru zaburzeń rozwoju mowy
  • będziemy tworzyć przykładowe materiały rozwojowe

Spotkamy się po to, żeby nam i dzieciom było po prostu łatwiej w życiu, w domu i w pracy 😊

To szkolenie jest wprowadzeniem do terapii w pedagogice Marii Montessori. Możesz na nim poprzestać lub dołożyć do niego kolejną cegiełkę ⇒ TERAPIA W PEDAGOGICE MONTESSORI 2. STOPIEŃ

UCZESTNICY

Zapraszam do udziału w warsztatach każdego, kto chce poznać integracyjny i terapeutyczny aspekt pracy w metodzie Montessori:

  • nauczycieli Montessori
  • terapeutów pracujących w montessoriańskich placówkach ( terapeutów pedagogicznych, logopedów, terapeutów Integracji Sensorycznej, etc.)
  • studentów
  • rodziców

Ewa Nikołajew-Wieczorowska

Integracyjny aspekt metody Montessori i praca z dziećmi z problemami rozwojowymi, to jest moja absolutna pasja. Zajmuję się tym zawodowo już 30 lat i wiem, że mam naprawdę sporo wiedzy i doświadczenia do przekazania. Jestem nauczycielką, terapeutką metody Montessori. Prowadzę kursy, studia podyplomowe i szkolenia z zakresu metody Marii Montessori oraz samorozwoju nauczyciela Montessori. Uwielbiam pomagać w metamorfozach montessoriańskich placówek i chętnie łączę je ze szkoleniem dla całej kadry żłobka, przedszkola lub szkoły. Przekazuję podczas szkolenia całą swoją wiedzę i doświadczenie i robię to z ogromną pasją 💚

OPINIE O SZKOLENIU

Już następnego dnia wykorzystałam wiedzę w pracy terapeutycznej z dzieckiem z niepełnosprawnością umysłową.
Forma szkolenia była urozmaicona - zarówno podstawy dla osób bez doświadczenia, jak i informacje dla osób z doświadczeniem.
Dotychczas nie korzystałam z materiału Marii Montessori w pracy z dziećmi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Od dziś to się zmieni.

WAŻNE INFORMACJE

CUD Montessori II Szkolenia Konsultacje jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem 2.30/00183/2017

Online, w czasie rzeczywistym oraz 7-dniowy dostęp do nagrania.

Jeżeli będziesz potrzebować więcej czasu ze względu na termin ferii, poinformuj nas o tym

Platforma ZOOM

8 godzin dydaktycznych, szkolenie obejmuje dwa moduły

TWOJA INWESTYCJA

299 złotych

Rabat 12% przy zakupie dodatkowo szkolenia
Terapia w pedagogice Montessori 2. stopień

1 289 1 150 złotych

Możliwa jest płatność w ratach – więcej informacji w formularzu zapisowym.

OFERTA DLA PLACÓWEK

Chcesz zapisać kilka osób albo zespół nauczycieli z przedszkola/szkoły?
Zadzwoń lub napisz – przygotuję dla Was atrakcyjny rabat!

+48 729 498 270
biuro@centrummontessori.pl

WIĘCEJ INFORMACJI

tel. +48 729 498 270
(pon. – pt. w godz. 10.00 – 13.00)
lub mailowo:
biuro@centrummontessori.pl

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Wypełnij formularz zapisowy (otworzy się w nowym oknie),
by zapisać się na szkolenie.