Jesteś nauczycielem lub terapeutą? Spotykasz w swojej pracy dzieci z:
A może jesteś rodzicem dziecka, które ma takie problemy rozwojowe?
Jeżeli tak, to zapraszam Cię do poznania terapeutycznego aspektu pedagogiki Marii Montessori.
Terapia w pedagogice Montessori: Indywidualne wsparcie rozwoju
Pedagogika Montessori, stworzona przez Marię Montessori, to innowacyjny system edukacji, który opiera się na szacunku do indywidualnych potrzeb i potencjału każdego dziecka. W ramach tej metodyki, terapia odgrywa istotną rolę w zapewnieniu wsparcia dzieciom w ich rozwoju i osiąganiu pełnego potencjału.
W pedagogice Montessori, terapia jest integralną częścią programu nauczania. Dzieci otrzymują indywidualne wsparcie, dostosowane do ich specyficznych potrzeb i umiejętności. Terapeuci w Montessori współpracują z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami, aby stworzyć holistyczne podejście do rozwoju dziecka.
Podstawową zasadą terapii w Montessori jest wykorzystanie odpowiednich materiałów i narzędzi, które pobudzają zainteresowanie dziecka oraz wspierają jego rozwój. Materiały Montessori są starannie opracowane, aby rozwijać umiejętności poznawcze, motoryczne, społeczne i emocjonalne dzieci. Terapeuci pomagają dzieciom w wyborze odpowiednich materiałów, które będą wspierać ich indywidualne cele rozwojowe.
Terapia w Montessori jest ukierunkowana na rozwijanie umiejętności samoobsługi, takich jak ubieranie się, jedzenie czy utrzymanie czystości. Dzieci uczą się tych umiejętności poprzez praktyczne ćwiczenia, które wzmacniają ich niezależność i samodzielność. Terapeuci pomagają dzieciom w opanowaniu tych umiejętności, dostosowując zadania do ich możliwości i zapewniając cierpliwe wsparcie.
Terapia w pedagogice Montessori obejmuje również obszary rozwoju sensorycznego i percepcyjnego. Dzieci mają możliwość eksplorowania różnych materiałów sensorycznych, które rozwijają ich zdolności poznawcze, koordynację ruchową i zmysły. Terapeuci w Montessori wspierają dzieci w wykorzystywaniu tych materiałów w celu rozwijania umiejętności obserwacji, koncentracji i analizy.
Kolejnym ważnym aspektem terapii w Montessori jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych. Dzieci uczą się współpracy, komunikacji i empatii poprzez interakcje z innymi dziećmi oraz poprzez różnorodne zadania i gry grupowe. Terapeuci w Montessori zachęcają dzieci do budowania zdrowych relacji, rozwiązywania konfliktów i rozwijania umiejętności samoświadomości emocjonalnej.
W pedagogice Montessori, terapia odgrywa istotną rolę w tworzeniu spójnego i kompleksowego środowiska rozwojowego dla dzieci. Dzięki indywidualnemu wsparciu, dostosowanym materiałom i holistycznemu podejściu, terapia w Montessori pomaga dzieciom w osiąganiu pełnego potencjału, rozwijaniu niezależności i budowaniu solidnych fundamentów dla dalszego rozwoju.
Według definicji, terapia to szereg czynności zmierzających do poprawy jakości życia.
Filozofia Montessori zakłada podążanie „za dzieckiem” z uwzględnianiem Jego aktualnych możliwości i potrzeb rozwojowych. Skoro więc ważne jest przede wszystkim dziecko i Jego potencjał, to już w podstawowym założeniu tej metody zawiera się pojęcie terapii. Bo przecież organizujemy otoczenie dziecka tak, by wspomóc Jego rozwój. Nasze działania zmierzają do poprawy jakości Jego życia i funkcjonowania.
W takim kontekście terapia staje się częścią codziennej montessoriańskiej pracy z dzieckiem. Na plan pierwszy wysuwają się teraźniejsze możliwości dziecka, a nie stan, który „powinno” osiągnąć zgodnie ze statystyką.
Podoba Ci się taki podejście do pracy z dzieckiem?
W sali Montessori dziecko ma do dyspozycji materiały z różnych obszarów i dziedzin. Możemy więc oddziaływać na Jego zmysły; pomagać Mu doskonalić umiejętności samoobsługowe i manualne. Najważniejsze zaś jest to, że poprzez „zmaterializowaną abstrakcję”, jaką jest materiał rozwojowy, mamy możliwość pokazania dziecku świata, rzeczy i zjawisk, w sposób praktyczny, trójwymiarowy.
Dodatkowo integracja wiekowa w grupie, daje nam wyjątkową okazję do poznawania tego świata także w relacji z dziećmi. Niektóre z Nich będą obserwatorami a inne nauczycielami. Pewnego dnia obserwator – także ten, który potrzebuje na co dzień terapii – stanie się nauczycielem dla nowego dziecka i to jest największa magia pedagogiki Montessori.
W każdej placówce spotykamy teraz dzieci z problemami rozwojowymi, dlatego mam specjalną ofertę cenową dla zespołów (żłobkowych, przedszkolnych, wczesnoszkolnych), które zdecydują się wziąć udział w tym szkoleniu. Jeśli chcecie wspólnie przejść tę drogę i poznać sposoby działania w trudnych dla Was sytuacjach, napiszcie mail – prześlę Wam specjalną ofertę, dzięki której każdy z Was nauczy się nowych rzeczy działając w swoim zespole i otrzyma dyplom.
Materiały dla uczestników:
Każdy uczestnik otrzyma materiały do użytku własnego – zbiór zasad i wskazówek do prowadzenia zajęć z uwzględnieniem terapii w pedagogice Montessori.
W trakcie szkolenia możesz dołączyć do naszej zamkniętej grupy na Facebook’u, w której dzielimy się materiałami i organizujemy spotkania online tylko dla jej uczestników.
Podczas szkolenia opowiem o podstawowych objawach i konsekwencjach zaburzeń rozwoju dziecka związanych z:
W trakcie warsztatów:
Spotkamy się po to, żeby nam i dzieciom było po prostu łatwiej w życiu, w domu i w pracy 😊
To szkolenie jest wprowadzeniem do terapii w pedagogice Marii Montessori. Możesz na nim poprzestać lub dołożyć do niego kolejną cegiełkę ⇒ TERAPIA W PEDAGOGICE MONTESSORI 2. STOPIEŃ
Zapraszam do udziału w warsztatach każdego, kto chce poznać integracyjny i terapeutyczny aspekt pracy w metodzie Montessori:
Integracyjny aspekt metody Montessori i praca z dziećmi z problemami rozwojowymi, to jest moja absolutna pasja. Zajmuję się tym zawodowo już 30 lat i wiem, że mam naprawdę sporo wiedzy i doświadczenia do przekazania. Jestem nauczycielką, terapeutką metody Montessori. Prowadzę kursy, studia podyplomowe i szkolenia z zakresu metody Marii Montessori oraz samorozwoju nauczyciela Montessori. Uwielbiam pomagać w metamorfozach montessoriańskich placówek i chętnie łączę je ze szkoleniem dla całej kadry żłobka, przedszkola lub szkoły. Przekazuję podczas szkolenia całą swoją wiedzę i doświadczenie i robię to z ogromną pasją 💚
CUD Montessori II Szkolenia Konsultacje jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem 2.30/00183/2017
Online, w czasie rzeczywistym oraz 7-dniowy dostęp do nagrania.
Jeżeli będziesz potrzebować więcej czasu ze względu na termin ferii, poinformuj nas o tym
Platforma ZOOM
8 godzin dydaktycznych, szkolenie obejmuje dwa moduły
299 złotych
Rabat 12% przy zakupie dodatkowo szkolenia
Terapia w pedagogice Montessori 2. stopień
1 289 1 150 złotych
Możliwa jest płatność w ratach – więcej informacji w formularzu zapisowym.
Chcesz zapisać kilka osób albo zespół nauczycieli z przedszkola/szkoły?
Zadzwoń lub napisz – przygotuję dla Was atrakcyjny rabat!
+48 729 498 270
biuro@centrummontessori.pl
tel. +48 729 498 270
(pon. – pt. w godz. 10.00 – 13.00)
lub mailowo:
biuro@centrummontessori.pl
Wypełnij formularz zapisowy (otworzy się w nowym oknie),
by zapisać się na szkolenie.