STUDIA PODYPLOMOWE I KURSY

Pedagogika Marii Montessori
Edukacja i terapia przedszkolna

październik 2023 – czerwiec 2024

200 godzin zajęć + 40 godzin praktyk

„To, czego dziecko nie jest w stanie samo zrobić, musimy mu dokładnie okazać.
Nie możemy dawać zbytecznej pomocy, ale też nie zaniechajmy tej koniecznej”.

Maria Montessori

Na kursy do CUDu Montessori przyjeżdżacie z całej Polski❤️

STUDIA PODYPLOMOWE

  • w kwestii wydawania dyplomów, współpracujemy z Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy
  • jeżeli masz co najmniej licencjat, dostajesz dyplom zaraz po zakończeniu kursu
  • możesz uzupełnić wykształcenie w ciągu 5. lat od zdania egzaminu na kursie i nadal masz prawo do dyplomu studiów podyplomowych

KURS

Jeżeli nie potrzebujesz dokumentu ukończenia studiów podyplomowych, kończysz kurs i otrzymujesz dyplom ukończenia kursu.

W obu przypadkach masz kwalifikacje do uczenia metodą Montessori w przedszkolu.

DLACZEGO WARTO

Jesteśmy pierwszym ośrodkiem szkoleniowym w Polsce, który prowadzi nauczanie pedagogiki Montessori w sposób kompleksowy i holistyczny.

Studia Montessori i kurs Montessori, to najlepszy sposób, na uzyskanie kwalifikacji do pracy w placówkach montessoriańskich a także w edukacji domowej. To dobra droga dla tych, którzy chcą zasady Montessori wprowadzać w życie swoich własnych dzieci. Pedagogika Montessori, to sposób patrzenia na dziecko przez pryzmat jego indywidualnych możliwości, umiejętności i potrzeb. To uznanie jego wyjątkowości i wsparcie w realizacji jego własnego planu rozwoju.

Gwarancja jakości

  • kompleksowe montessoriańskie wykształcenie do pracy z dziećmi od 2. do 7. roku życia
  • dyplom studiów podyplomowych
  • bezpośredni kontakt z Tobą na zajęciach stacjonarnych
  • zajęcia online w przypadku obostrzeń

Możliwość zebrania doświadczeń podczas spotkań i pracy własnej

  • dzielimy się naszym wieloletnim doświadczeniem, czyli tym, co dla Ciebie najcenniejsze
  • pokazujemy różne sposoby pracy z materiałem
  • wyjaśniamy każdą wątpliwość i zawsze odpowiadamy na pytanie „dlaczego?”
  • krok po kroku wprowadzamy Ciebie na ścieżkę „bycia nauczycielem Montessori”

Możliwość adaptacji pracy metodą Montessori do potrzeb dzieci:

  • o ponadprzeciętnej inteligencji
  • w normie rozwojowej
  • z problemami rozwojowymi (m.in.: zaburzenia SI, opóźniony rozwój mowy, ryzyko dysleksji – w każdej grupie spotkasz takie dzieci)

Dodatkowo poznasz

  • elementy terapii metodą Montessori
  • prawidłową metodykę nauki pisania i czytania w języku polskim
    (zgodną z zasadami języka polskiego)
  • sylabową metodę nauki czytania
    (z kompletem materiałów)

Otrzymasz od nas

autorskie, wzorcowe materiały:

  • kursoksiążki z ćwiczeń praktycznego życia, sensoryki, języka polskiego ,matematyki i wychowania kosmicznego
  • komplet materiałów do nauki czytania (⇒ sprawdź PDF)
  • komplet materiałów do języka angielskiego (⇒ sprawdź PDF)

Dodatkowo zapewniamy

  • udział w specjalistycznych warsztatach z Integracji Sensorycznej, logopedii i dysleksji;
  • metodykę nauki języka angielskiego z uwzględnieniem zróżnicowanego poziomu umiejętności językowych kursantek
  • dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, w której udostępniamy sprawdzone metodycznie materiały, wykonywane przez  uczestników kolejnych edycji kursów

PROGRAM

  1. Zajęcia z teorii pedagogiki Marii Montessori
  • założenia pedagogiki Montessori
  • rola nauczyciela Montessori
  • obserwacja dziecka jako podstawa działania nauczyciela
  • integracyjny charakter pedagogiki Montessori
  1. Metodyka pracy z materiałami z zakresu przedszkolnego:
  • życie praktyczne
  • sensoryka
  • matematyka
  • wychowanie kosmiczne
  • język polski (z gotowym zestawem materiałów do nauki czytania, rekomendowanym przez językoznawców i filologów)
  • język angielski (nie jest wymagana biegła znajomość języka)
  1. Zajęcia z samorozwoju, jak najważniejszego etapu procesu stawania się nauczycielem Montessori
  2. Praca z literaturą
  3. Nauka samodzielnego tworzenia prawidłowych metodycznie pomocy i materiałów rozwojowych
  4. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w tworzeniu pomocy i materiałów oraz w komunikacji
  5. Praca z dzieckiem z problemami rozwojowymi:
  • uczestnictwo w specjalistycznych warsztatach
  • nauka adaptacji sposobów pracy, pokazów i materiałów do zróżnicowanych potrzeb dzieci
ZAPISZ SIĘ NA KURS

Wypełnij formularz zapisowy (otworzy się w nowym oknie), by zarezerwować sobie miejsce na kursie.

ZOBACZ, JAK PRACUJEMY

OPINIE O KURSIE

Prowadzę żłobek i przedszkole z elementami pedagogiki Marii Montessori w Chorzowie. Brakowało mi wiedzy, jak prawidłowo prezentować pomoce. Na początku 2021 roku podjęłam decyzję o rozpoczęciu kursu W CUDzie Mimo dużej odległości nie żałuję żadnego przebytego kilometra. Teraz wiem, że nie ma złotego środka do zademonstrowania odpowiednio pomocy, nauczyłam się że muszę pochylić się w stronę dziecka i dostosować pokaz do jego rozwoju. Zrozumiałam, jak ważne jest nie ocenianie drugiego człowieka - nie tylko mniejszego ale również starszego np. rodzica. Staram się nie przeszkadzać dziecku, kiedy próbuje doświadczyć świata. Obserwuję je i jestem przy nim kiedy mnie potrzebuje – w myśl zasady „Każda niepotrzebna pomoc, jest przeszkodą w rozwoju.” Dzięki przygodzie w CUDzie poznałam cudowne osoby z całej Polski. Pani Ewa to doświadczona osoba, która wie o czym mówi i można by słuchać jej przygód z pedagogiką godzinami: każda jest inna, każda inspirująca, a co najważniejsze - z życia wzięta. Polecam kurs w poznańskim CUDzie Montessori
Agnieszka Szczepańska, właścicielka Żłobka i Przedszkola Pierwsze Kroki w Chorzowie
Jestem zdania, że kurs w CUDzie jest jednym z lepszych, jeżeli nie najlepszym kursem obecnie na rynku. To dość spore wyzwanie żeby się do Was dostać z Kielc (430 km), no ale da się, jestem tego dobrym przykładem 🙂
Ewelina Wypniewska, nauczycielka Montessori z Kielc
Do CUDu Montessori trafiłam po 15 latach pracy jako nauczyciel dzieci przedszkolnych, szukając metody, która pozwoli mi jak najbardziej wykorzystać potencjał dziecka w wieku 3-6 lat. Jako wychowawca prowadzący grupę przedszkolną oraz wówczas mama 10-latka, stosowałam przeróżne metody aktywizujące połączone z ruchem, muzyką czy sensoryką, tworzyłam programy autorskie oraz innowacje pedagogiczne, oparte na wcześniej poznanych metodach pedagogicznych, które zawsze w mniejszym lub większym stopniu pozytywnie wpływały na rozwój dzieci. Obserwując funkcjonowanie wspomnianego 10-latka w szkole, upewniłam się, że muszę szukać jeszcze bardziej zindywidualizowanej ścieżki rozwojowej dla każdego dziecka.
Po szczegółowej analizie kilkunastu stron placówek doskonalenia nauczycieli, urzekła mnie oferta CUD w Poznaniu i postanowiłam zapisać się na dwudniowe szkolenie z integracji sensorycznej oraz podstaw założeń pedagogiki Montessori. Po szkoleniu wróciłam pełna inspiracji do pracy z dziećmi, gotowa na zmiany w pracy z dziećmi, a skrót nazwy - „CUD” okazał się nieprzypadkowy, ponieważ „metoda”, która została wprowadzona 100 lat temu, kiedy świat był zupełnie oderwany od dzisiejszej rzeczywistości, jest NADAL AKTUALNA. W konsekwencji i chęci poznania szczegółów pracy zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori, ukończyłam roczny kurs na prawach studiów podyplomowych w CUDzie Montessori w Poznaniu. Oprócz praktycznej wiedzy, jak pracować z dziećmi pomocami montessoriańskimi, dla mnie bardzo ważną umiejętnością, którą doskonaliłam, była nauka aktywnej obserwacji dziecka. Po każdych zajęciach wychodziłam oczarowana, tym, że w taki sposób można dziecku przekazać ogrom wiedzy, a jednocześnie zdziwiona, dlaczego tego wszystkiego nie dowiedziałam się już na studiach pedagogicznych. Na całe szczęście staram się skupiać zawsze na pozytywnych, budujących oraz rozwijających sytuacjach, które dzieją się w moim życiu, dlatego stworzyłam i dzisiaj prowadzę z grupą montessorianek już trzeci rok przedszkole publiczne, pracujące w harmonii z możliwościami i umiejętnościami dzieci do niego uczęszczającymi. Zapoznaję znajomych nauczycieli, jak również rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, jak wielki potencjał można odkryć w każdym dziecku, dzięki odpowiedniej pracy osoby dorosłej. Kurs w CUD-dzie pomógł mi też uwierzyć w to, że pracą z dzieckiem już w przedszkolu możemy być „matkami” lub „ojcami” sukcesów w przyszłości lub możemy zapobiec np. matematycznym porażkom na kolejnym szczeblu edukacji.
Cudownie byłoby, gdyby coraz więcej nauczycieli w Polsce poczuło i zrozumiało możliwości rozwojowe dla dzieci/uczniów, jakie daje pedagogika Montessori. Polecam kurs Pedagogiki Montessori w CUDzie Montessori w Poznaniu z całego serca
Monika Poznaniak, dyrektor Przedszkola nr 2 Harmonia w Krzyżu Wlkp.

WAŻNE INFORMACJE

CUD Montessori II Szkolenia Konsultacje jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem 2.30/00183/2017

Wiele osób poszukuje możliwości częściowego lub całkowitego dofinansowania swojego szkolenia. Takie rozwiązania są dostępne w różnych formach: przez Krajowy Fundusz Szkoleniowy, projekty unijne itd. Bez względu na to, czy starasz się o taką pomoc jako osoba prywatna, czy też jako pracodawca, znajdziesz dla takiej decyzji pełne wsparcie. Nasz partner – Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ma wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu uczestników szkoleń i ich pracodawców, przez wszystkie zawiłości związane z procedurami, dokumentami itd.

Na ten kurs możesz otrzymać dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Numer Karty Usługi: (kliknięcie przenosi do karty usługi w BUR)

  • nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, fizjoterapeuci, logopedzi, neurologopedzi
  • rodzice
  • studenci
  • oraz wszyscy, którzy chcą poznać praktyczne aspekty pracy z dziećmi metodą Montessori

Naszym najważniejszym celem jest wsparcie Ciebie w procesie stawania się nauczycielem Montessori. Wyposażymy Cię z niezbędne umiejętności i narzędzia do osiągnięcia tego celu.

Przekażemy Ci wiedzę z zakresu metodyki, obserwacji i pracy z materiałami. Uwzględnimy także rozszerzenia pokazów oraz ich adaptację, związaną ze zróżnicowanymi potrzebami dzieci.

Cele kursu:
• poznanie teoretycznych podstaw pedagogiki Montessori
• poznanie założeń aranżacji najbliższego otoczenia dziecka zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori
• poznanie możliwości wykorzystania pedagogiki Montessori w pracy z dziećmi zdolnymi, w normie intelektualnej oraz z dziećmi z różnego rodzaju problemami, deficytami rozwojowymi oraz chorobami
• stworzenie własnych konspektów oraz nauka pokazu pracy z materiałami z zakresu:
– ćwiczeń praktycznego życia
– sensoryki
– języka polskiego
– języka angielskiego
– matematyki
– wychowania kosmicznego

Zgodnie z dewizą Marii Montessori, każdy nauczyciel samodzielnie sporządza swoje konspekty, ponieważ jest to najcenniejsza forma utrwalania poznanej wiedzy w połączeniu z pracą z materiałami)
• nauka sporządzania własnych pomocy w oparciu o zasady pracy
w pedagogice Montessori
• utrwalenie sposobów pracy z poznanymi materiałami poprzez pracę własną pod kierunkiem nauczyciela Montessori
• poznanie zadań, jakie stawia przed nauczycielem pedagogika Montessori
• poznanie narzędzi umożliwiających prowadzenie obserwacji oraz pracy nad samorozwojem (stawanie się nauczycielem Montessori oznacza zmianę tradycyjnych postaw pedagogicznych) – autorski program warsztatów w CUD Montessori
• omówienie i poznanie podstaw wiedzy z zakresu najczęstszych problemów rozwojowych dzieci, w tym:
• omówienie problemów związanych z rozwojem mowy (zajęcia
z zakresu logopedii i dysleksji – autorski program warsztatów w CUD Montessori)
• zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu terapii integracji sensorycznej – zajęcia z terapeutą integracji sensorycznej – autorski program warsztatów w CUD Montessori)

  • mgr Ewa Nikołajew-Wieczorowska 
  • mgr Sylwia Ciesiółka
  • mgr Magdalena Kazura
  • mgr Karolina Ryndak-Kozik

⇒ Dowiedz się więcej o prowadzących.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

  • 200 godzin zajęć
  • 40 godzin praktyk w wybranym przez siebie przedszkolu Montessori
  • egzamin sprawdzający konspekty, wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne z zakresu wszystkich działów
  • weekendowy system spotkań
  • w razie konieczności możliwe będzie przejście na nauczanie online
  • rozpoczęcie –zakończenie: październik 2023 – czerwiec 2024
  • weekendowy system spotkań w Poznaniu

OPŁATY

  • Przy zapisie min. dwóch osób obowiązują zniżki – dla osoby zapisującej – 7%, dla osób zapisywanych – 3 %
  • Dyplom Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Gospodarki – opłata 500 zł (po ukończeniu kursu) + przesłanie dokumentów oraz kopii konspektów jako formy pracy dyplomowej.

Wysokość opłat w zależności od liczby rat:

RODZAJ WPŁATY LICZBA RAT TERMIN KWOTA
Opłata rejestracyjna Jednorazowo do 5. dni po zapisie 790 złotych
Opłata jednorazowa 1 do 31.03.2022 r. 4 590 złotych
Raty 2 do 31.03.2023 r. 2 x 2 290 złotych
do 10.06.2023 r.
7 03.2023 r. – 09.2023 r. 7 x 820 złotych
WIĘCEJ INFORMACJI

tel. +48 729 498 270
(pon. – pt. w godz. 10.00 – 13.00)
lub mailowo:
biuro@centrummontessori.pl

ZAPISZ SIĘ NA KURS

Wypełnij formularz zapisowy (otworzy się w nowym oknie), by zarezerwować sobie miejsce na kursie.